Ναι, τα όρια ταχύτητας στην Κύπρο δεν είναι αυτά που φαίνονται! Είναι άλλα, υπονοούμενα! Ξεφεύγει από κάθε λογική, αλλά η κυπριακή Βουλή, εν τη σοφία της παντα και με στόχο την οδική ασφάλεια, έχει αποδεχθεί, έχει συμφωνήσει σε αυτό το αλαλούμ. Οι βουλευτές μάλιστα έχουν κατά καιρούς και δημόσια επιχειρηματολογήσει για το θέμα. Να γράφουμε μεν 100 και το όριο να είναι 120. Ο λόγος είναι ότι, λέει, οι οδηγοί έτσι κι αλλιώς δεν θα τηρούσαν τα όρια, οπότε τα βάζουμε χαμηλότερα και επιτρέπουμε ένα επιπρόσθετο όριο που εξακολουθεί να επιτρέπει ασφαλή οδήγηση. Η δε αστυνομία το δέχεται και, όντως, δεν καταγγέλλει κανέναν μέχρι τα πρώτα 20 χιλιόμετρα της παρανομίας! Στα 121 (θεωρητικά) σε καταγγέλλουν για 21 χλμ/ώρα πάνω από το όριο. Εκτός βέβαια του προφανούς, πρόκειται δηλαδή για χαζομάρα, νομίζω ότι η κατάσταση έχει άλλο ένα παράπλευρο αποτέλεσμα. "Αναγκάζει", με την ευλογία της πολιτείας, όλους τους οδηγούς - πολίτες, να παραβαίνουν τον νόμο, χωρίς μάλιστα συνέπειες.
Το θέμα με τα όρια ταχύτητας θα έλθει σύντομα στη δημόσια συζήτηση καθώς από το '11 θα επανέλθουν στην Κύπρο οι κάμερες ελέγχου ταχύτητας, οπότε θα έχουμε φυσιολογικά και την ερώτηση "το άτυπο όριο ταχύτητας που εφαρμόζουν τα μέλη της αστυνομίας θα ισχύει και στις κάμερες;" Παλαιότερα ίσχυε. Η άλλη απορία είναι βέβαια για τα υπόλοιπα όρια ταχύτητας τί ισχύει. Αυτό που γράφεται ή δίνεται και εκεί μπόνους; Το 80 δηλαδή 100, το 50 70 κοκ. Νομίζω είναι καιρός να σοβαρευτούμε. Το 100 είναι γελοίο όριο ταχύτητας για αυτοκινητόδρομο, το αναγνωρίζουν και όσοι το ψήφισαν, και το υπερβαίνουν και όσοι το ψήφισαν. Η λογική λύση μάλλον επιβάλλει να καθοριστεί ως νέο όριο το 120, επίσημα, με τον νόμο και ας προσαρμόστουν οι ποινές για τους παραβάτες ώστε να είναι ίδιες με τώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου