CATE, ένα όνομα που εδώ που σπουδάζω έχει μια κάποια ιστορία και τείνει να γίνει εφιάλτης! Με την κωδική ονομασία CATE, εννοούμε ένα σύστημα ηλεκτρονικό, με άθλια επιοικώς σχεδίαση της εικόνας προς τον χρήστη, κάτι σαν ένα ημερολόγιο εργασιών του εξαμήνου για το τμήμα ηλ. υπολογιστών στο Imperial. Για την ακρίβεια το όνομα Κάτια προέρχεται από τα αρχικά των Continuous Assessment Tracking Engine. Αυτός λοιπόν ο "θησαυρός" περιαλαμβάνει οτιδήποτε έχει να κάνει με το κάθε μάθημα. Σημειώσεις, και υλικό αλλά κυρίως εργασίες. Οι οποίες από την ανάθεσή τους ωςτην λήξη της προθεσμίας παράδοσής τους είναι εκεί και περιμένουν την δική μας ανταπόκριση. Το θέμα με την Κάτια είναι ότι ούσα ηλεκτρονική δεν καταλαβαίνει τίποτα. Ούτε αργό internet, ούτε πολύ φόρτο εργασίας ούτε δεν πρόλαβα, μα δεν κατάλαβα μα έτσι ή αλλιώς. Παρελθούσας της προθεσμίας κατεβάζει ρολα στην εργασία και θες την παρέδωσες, θες όχι. Κόψε λαιμό...
Ομολογουμένως αν κάτι είναι που σου κάνει αμέσως εντύπωση σπουδάζοντας σε αυτό το κομμάτι του αγγλικού συστήματος εκπαίδευσης είναι ακριβώς αυτό. Η οργάνωση μέχρι αηδίας και ο αρκετά μεγάλος και συνεχής φόρτος, μερικές φορές ίσως και άσκοπος. Τα πάντα, και όταν λέω τα πάντα εννοώ τα πάντα, έχουν προγραμματιστεί πριν έρθουμε καν στο πανεπιστήμιο, από το καλοκαίρι. Ημερομηνίες, προγράμματα διδασκαλίας των μαθημάτων, πλάνα διδασκαλίας, εισαγωγικά θέματα κλπ. Και το εντυπωσιακό είναι ότι όλα πάνε ρολόι. Δεν έχουμε χάσει τίποτα από όσα είχαν προγραμματιστεί εκτός από την ημέρα της ορκωμοσίας του Imperial όπότε και ακυρώθηκαν τα μαθήματα. Α, χάσαμε και ένα 25λεπτο όταν κάναμε (άλλη) μια άσκηση πυρασφάλειας. Οι ημερομηνίες του εξαμήνου όπως έχουν οριστεί ακολουθούνται ευλαβικά. Ούτε αλλαγές, ούτε παρατάσεις, ούτε ακυρώσεις. Το άλλο πράγμα που προσωπικά με ενθουσιάζει είναι πραγματικά ο σεβασμός στον χώρο του πανεπιστημίου, όπου επικρατεί τάξη, επίσης μέχρι αηδίας. Ούτε σπρέυ, ούτε αφίσες ούτε άλλες χαζομάρες που μου χαλούσαν την διάθεση παλαιότερα...
9 σχόλια:
Εκει δίνετε μία περιούσια για να βρίσκεστε... Εμείς εδώ δεν δίνουμε τίποτα. Επιπλέον εδώ αν τιμωρηθεί κάποιος για αυτά που έκανε θα γίνει (άλλη μία) επανάσταση.
Δεν βλέπεις την τεράστια διαφορά?
Α! Επιπλέον εκεί δεν έχετε συνδικαλιστές-κομματόσκυλα.
Κοίτα το μια περιουσία είναι σχετικό, δηλαδή 3500 Ευρώ ετήσια δίδακτρα δεν το λές και περιουσία. Αν αναλογιστείς ότι"πληρώνει" η οικογένεια σου για μια ζωή μέσω των φόρων στο ελληνικό κράτος, από το οποίο συντηρούνται τα ελληνικά πανεπιστήμια, τελικά στην Ελλάδα δεν είναι και τόσο δωρεάν. Γενικά δεν υπάρχει η έννοια του δωρεάν!
Καλά για την δική μου περίπτωση, λόγω του, ότι είμαι Κύπριος άρα δεν πλήρωνα φόρους στην Ελλάδα, η φοίτηση στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας ήταν σχεδόν δωρεάν :ρ !
Έχει τεράστια σχέση το πόσο πληρώνεις με το πόσο σέβεσαι κάτι. Αυτό ισχύει σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στο πανεπιστήμιο.
Και μην κοιτάς μόνο πόσα δίνεις για το πανεπιστήμιο. Κοίτα πόσο σου στοιχίζει ένας χρόνος μεταπτυχιακού εκεί που είσαι. Νομίζεις αν πλήρωναν τόσα οι φοιτητές στην Ελλάδα δεν θα έπαιρναν τις σπουδές τους πιο σοβαρά??
Το ότι σέβεσαι το πανεπιστήμιο, ως χώρο, επειδή πληρώνεις ακριβά την σπουδή δεν νομίζω να έχει σχέση. Το ότι παίρνεις στα πιο σοβαρά την σπουδή σου αφου'η δεύτερη ευκαιρία κοστίζει, ναι το δέχομαι
Από την άλλη όμως το ότι εγώ, ή ο :ς, ή η Ιωάννα, σπουδάζοντας στην Ελλάδα και πληρώνοντας λιγότερα για τις σπουδές μας δεν είχαμε την τάση να τα ριμάξουμε όλα, δείχνει ότι δεν είναι γενικότερα αλληλένδετο το πόσο πληρώνεις με το πόσο εκτιμάς και σέβεσαι κάτι.
Εμείς ρε Γρηγόρη είμασταν ελάχιστοι (που είχαμε πάρει τις σπουδές μας δοβαρά).
Αυτό που λέω είναι ότι αν πληρώναμε θα ήταν πολύ περισσότεροι αυτοί που δεν θα τα είχαν όλα γραμμένα. Θα έμεναν στο πανεπιστήμιο μόνο όσοι ήθελαν να σπουδάσουν και όχι όσοι θέλαν να κάνουν διακοπές διαρκείας!
Και πραγματικά πιστεύω ότι αν πληρώναμε για να ήμασταν στο πανεπιστήμιο θα το σεβόμασταν περισσότερο ακόμη και σαν χώρο.
Ότι μας κοστίζει ακριβά το σεβόμαστε και το προσέχουμε περισσότερο...
Είδατε κανένα μαθητή να βανδαλίζει φροντιστήριο? Όλοι τα σχολεία βανδαλίζουν... Γιατί? Το σχολείο είναι τσάμπα. Και άρα όχι καλή η ποιότητα αυτό που προσφέρει. Αφού είναι κάτι κακής ποιότητας το απαξιώνεις με κάθε δυνατό τρόπο.
Ισχύει αυτό κ εδώ πέρα.
Βέβαια δεν έχω καταλάβαι καθόλου ζωή, μιας και έρχομαι στο γραφείο μου στις 9 το πρωί και κάθομαι για να κάνω τις δουλειές μου μέχρι τις 11 ή 12 το βράδυ, οπόταν και πάω σπίτι.
Υπήρξε φορά που δεν πήγα καν σπίτι λόγω φόρτου εργασίας.
Παίζει αυτό να γίνεται όμως μόνο στους phd. Μάλλον οι μαστεράδες περνανε καλύτερα.
Δεν έχουν διόρθωση γραπτών [3 μέρες], office hours [2+2 προετοιμασία], σεμινάρια, reading groups, μαθήματα και HW κάθε βδομάδα.
Ελίζω σε καλό να μας βγούν...
Σε αυτό το θέμα Ανώνυμους=Ιωάννα...
Οκ, κάπου δεν πληρώνουν και τα σέβονται. Υπάρχει όμως κάπου όπου να πληρώνουν και να μην τα σέβονται???
Βασικά εγώ το θέμα της πληρωμής το αναφέρω μόνο και μόνο διότι αν πληρώναμε (έστω κάτι μικρό) θα σπούδαζαν μόνο όσοι πραγματικά το ήθελαν (όπως γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο). Εδώ το πανιστήμιο είναι η συνέχεια του λυκείου... "Τι θα κάνει το παιδί? -Α! Θα τον σπουδάσω". Και έτσι γεμίζουν τα πανεπιστήμιο παιδάκια που δεν θέλουν να κάνουν τίποτα. Σε όλα αυτά προστήθονται και οι συνδικαλιστές (καθηγητές - φοιτητες - γραμματείς)... Και άστα βράστα.
Νομίζω το θέμα οργάνωσης στα πανεπιστήμια της Αγγλίας έχει να κάνει με περισότερους παράγοντες από το οικονομικό. Τολμά κανένας να συγκρίνει το NHS (National Health Service, επίσης δωρεάν)με την αντίστοιχη υπηρεσία στην Ελλάδα?
Η αλήθεια είναι ότι ο συγκεκριμένος τομέας, το σύστημα υγείας της Αγγλίας, δεν είναι και από τα σημεία για τα οποία είναι και οι άγγλοι περίφανοι... Το ελληνικό σύστημα υγείας είναι "παττισμένο και ποτυχημένο", το αγγλικό "παττισμένο" και με αρκετά λειτουργικά προβλήματα. Και το κυπριακό ΓΕΣΥ που ακόμα γίνεται βασίζεται στο αγγλικό και το ελληνικό μοντέλο (εγκυημένη επιτυχία δηλαδή!)
Δημοσίευση σχολίου