Τόσα χρόνια είδαμε μαθουσάλες της κυπριακής πολιτικής ζωής να περνούν λίγο πριν την πολιτική ταρίχευση τους από τα διοικητικά συμβούλια διαφόρων οργανισμών που ελέγχει το κράτος. Αλλά, όπως φαίνεται, άλλο η Επιτροπή Σιτηρών Κύπρου (ναι, είναι κρατικά αμειβόμενη επιτροπή και αυτή!) και άλλο οι αεροπορικές εταιρίες. Οι αερομεταφορές εξελίσσονται τελικά σε έναν από τους τομείς που αποδεικνύουν περίτρανα ότι με τους κομματικούς φίλους στα συμβούλια των εταιριών δεν μπορείς να πας πουθενά. Eurocypria: "Insert coin to continue". Από τους πετυχημένους τίτλους που γράφηκαν για το δράμα της Eurocypria. Η εταιρία, για άλλη μια φορά μεσα σε ένα μόλις εξάμηνο ξέμεινε από ρευστό. Αυτή τη φορά ξέμεινε από τα 35 εκατομμύρια Ευρώ που (σκανδαλωδώς όπως φαίνεται) είχε εγκρίνει η κυβερνητική πλευρά. 35 εκατομμύρια από αυτά που δεν περισσεύουν αυτή την περίοδο στους προϋπολογισμούς. Η εταιρία μάλλον πάει για οριστική δύση αυτή τη φορά καθώς δεν υπάρχουν πιθανότητες σωτηρίας της. Άλλωστε και όταν ενεκρίθησαν τα 35 εκατομμύρια η κυβέρνηση είχε αποκρύψει από τη Βουλή μελέτη βιωσιμότητας της εταιρίας η οποία έδειχνε το δυσοίωνο της επιβίωσής της. Εδώ είναι που πάει το "σκανδαλωδώς", αφού δείχνει ότι ήταν σαφώς πολιτική επιλογή να πεταχτούν αυτά τα χρήματα κυριολεκτικά, αφού δεν υπήρχε πρόθεση ειλικρινούς εξυγείανσης της.
Αξίζει τον κόπο να δεί κανείς τί έλεγαν μετά την έγκριση της ενίσχυσης - αύξησης κεφαλαίου της Eurocypria οι εκπρόσωποι των κομματικών σχηματισμών της Βουλής των Αντιπροσώπων.
Τελικά τα 35 εκατομμύρια που δόθηκαν τότε με τόση ζέση πού πήγαν; Σύμφωνα με τις τότε δηλώσεις του υπουργού οικονομικών 28 εκατομμύρια για εξόφληση δανείου και τα 7 εκατομμύρια για τρέχοντα έξοδα. Δηλαδή ξοφλήσαμε τις τράπεζες, πετάξαμε και 7 εκατομμύρια και έβγαλε η εταιρία το καλοκαίρι και τώρα την κλείνουμε. Για το κλείσιμο της εταιρίας υπολογίζουν γύρω στα 6-8 εκ. Ευρώ ότι θα κοστίσουν τα προγράμματα εθελουσίας εξόδου των υπεράριθμων ενώ ποσοστό εργαζομένων θα μεταπηδήσει στις Κυριακές Αερογραμμές.
Υπενθυμίζω εδώ ότι για τις Κυπριακές Αερογραμμές είχαν δοθεί πριν λίγα χρόνια ακόμα μερικά εκατομμύρια, για προγράμματα εθελοντικών αφυπηρετήσεων ώστε να μειωθεί το προσωπικό, στα πλαίσια σχεδίου εξυγείανσης που είχε εφαρμοστεί (και φαινόταν να είχε πετύχει). Παράλληλα, κατά την ίδια περίοδο, το 2006, η Eurocypria είχε πωληθεί από τις ΚΑ στο κράτος για ακόμα μερικά εκατομμύρια. Σκοπός της εξαγοράς ήταν πρώτον να ενισχυθούν οι ΚΑ και δεύτερον να διασωθεί η Εurocypria, που ήταν επικερδής τότε, από ενδεχόμενη πτώχευση της μητρικής της εταιρίας. Από τα στοιχεία που συγκεντρώνει το stockwatch οι δυο εταιρίες ακολουθούν πάντα αντίθετες πορείες με τις ΚΑ να μειώνουν ζημιές και να προχωρούν σε κερδοφορία και την Eurocypria αντίθετα (παρόλο που κάθε χρόνο αυξάνει τον τζίρο της). Για φέτος έχουμε και τις δυο στο κόκκινο με τις ΚΑ να μιλούν για 25 εκ. ζημιά προ φόρων στο εξάμηνο και την Eurocupria για 8,8 εκατομμύρια ζημιά μέχρι τώρα.
Δυστύχημα ίσως ότι μεταξύ των δυο κυπριακών εταιριών κλείνει αυτή που είχε μακράν καλύτερη εξυπηρέτηση και συμπεριφορά εν πτήσει και μένουμε με τις ΚΑ, που πάντα δίνουν την αίσθηση εξυπηρέτησης από δημόσια υπηρεσία. Αλλά χειρότερο δυστύχημα είναι ότι αυτό το κλείσιμο το έχουμε πληρώσει χρυσό τα τελευταία χρόνια δίνοντας παρατάσεις ζωής πολλών εκατομμυρίων πότε στη μια και πότε στην άλλη εταιρία.
1 σχόλιο:
Σε ένα ευνομούμενο κράτος, η γενική εισαγγελία θα είχε ήδη παρέμβει με έρευνα κατά παντός υπευθύνου του σκανδάλου και δεν θα περιοριζόταν στον υπουργό οικονομικών και τον τέως πρόεδρο της εταιρείας αλλά θα έφτανε μέχρι το προεδρικό.
Αλλά τι να περιμένεις όταν η εισαγγελία είναι πιο διεφθαρμένη κι από την εκτελεστική εξουσία;
Δημοσίευση σχολίου