Τετάρτη, Ιανουαρίου 12, 2011

Τί πρέπει, τί δεν πρέπει;

"Τι πρέπει τι δεν πρέπει, στιγμή δε σκέφτηκε" ο Γκλέτσος, τις προάλλες εισβάλλοντας με εκσκαφείς στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης με σκοπό να γκρεμίζει τις προστατευτικές μπάρες, ανοίγοντας τον δρόμο. Για την ακρίβεια ανοίγοντας ένα παράδρομο στον δρόμο. Ο Απόστολος Γκλέτσος, δήμαρχος Στυλίδας εδώ και μερικές μέρες, βρέθηκε μπροστά σε ένα γεγονός: ο δήμος του χωρίζεται από ένα αυτοκινητόδρομο, η διάσχιση του οποίου κοστίζει €2,60 Ευρώ ανά διέλευση. Κάτι τέτοιο βέβαια, όντως, είναι ακριβό και άδικο για τον κάθε δημότη που μετακινείται εντός το δήμου αφού, φυσικά, δε δίνεται και εναλλακτική διαδρομή μετακίνησης πέραν του αυτοκινητόδρομου. Η συμβατική υποχρέωση του δημοσίου και της εταιρίας, με βάση την Ευρωπαϊκή οδηγία που διέπει τα τέλη διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους, είναι η παράλληλη λειτουργία εναλλακτικού οδικού δικτύου (δωρεάν) που να εξυπηρετεί τις μετακινήσεις μεταξύ των σημείων που εξυπηρετούνται και από τον αυτοκινητόδρομο. Μάλιστα σημειώνεται ότι ο παράδρομος θα πρέπει να έχει ποιότητα ασφαλτικού οδοστρώματος ίδια με τον αυτοκινητόδρομο.

Η εισβολή του δημάρχου πραγματοποιήθηκε όταν εταιρία διαχείρισης της οδού, δεν ανανέωσε τις κάρτες δωρεάν διέλευσης των κατοίκων. Ο δήμαρχος στάθηκε "ηγέτης" του λαού του -ο ίδιος ανέφερε ότι πρόκειται για τις δικές του Θερμοπύλες- και κατατρόπωσε τις προστατευτικές μπάρες που έκλειναν τους παράπλευρους χωματόδρομους. Έτσι ξαναδημιούργησε την -ασφαλούς διέλευσης- δωρεάν διασταύρωση αυτοκινητοδρόμου (130χμλ/ώρα) με χωματόδρομο (30-40-50χλμ/ώρα). Η μοίρα βέβαια του ηγέτη ήταν να συλληφθεί από τις αρχές και να οδηγηθεί στο δικαστήριο, βγαίνοντας από το οποίο φώναξε στους πολλούς συγκεντρωμένους υποστηρικτές του -είχαν κλείσει τα καταστήματα στο δήμο Στυλίδας χτες- "στα μπλόκα, στα μπλόκα".

Πέραν του φαιδρού επαναστατικού του θέματος, η αλήθεια είναι ότι, γνωρίζοντας πλέον το πώς λειτουργεί το κράτος, δεν αδικεί και κανείς την αυτοδικία του "ηγέτη" δημάρχου. Ναι, σαν δήμαρχος ίσως έπρεπε να ήταν διπλά τυπικός στην εφαρμογή νόμων και κανονισμών, αλλά -το ξέρει καλά ο ίδιος ότι- στην Ελλάδα η κινητικότητα αυξάνεται μέσω της τηλεοπτικής επιβολής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails